Mikähän linnunjalka

Oletko löytänyt omituisen esineen? Näytä tunnistamaton löytösi ja aarremaanalla.comin jäsenet yrittävät auttaa sinua selvittämään mistä on kysymys.
ID:666

Mikähän linnunjalka

Viesti Kirjoittaja ID:666 »

Olen uusi tämän harastuksen parissa. Vähän aikaa vasta ehdin maata tonkia kun outo juttu nousi kolmessa osassa uimapaikan rannalta. Osat löytyivät n. kolmen metrin säteellä toisistaan.
Itse en osaa veikata mitä nuo palaset on. Metallistakaan ei ole tietoa, ominaispainoja en ole pystynyt määrittelemään. Garrett 300 antaa kikkareille id:n about 85.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Palapelin pystyy kokoamaan näin. Osat tuntuvat käyvän hyvin yhteen.

Kuva

Kuva

Museovirastolta sain palautteen. Arviossa luki että sulanutta kupariseosta. Itse olen eri mieltä koska osissa näkyy työstön jälkiä.
HPiippari
Metallinetsijä

Re: Mikähän linnunjalka

Viesti Kirjoittaja HPiippari »

Aika pyöreitä sulametallin muotoja kokkareessa kyllä on, joka kyllä valitettavasti tukee saamaasi vastausta. Missä kohtaa mielestäsi on työstöjälkiä? Jos ominaispaino kiinnostaa ja sitä kautta haluat tsekata mistä metallista on kyse, laita rekkula sopivankokoiseen vesiastiaan ja mittaa paljonko se syrjäyttää vettä. Vertaa syrjäytetyn veden painoa kikkareen painoon saat tietää paljonko sen ominaispaino on, eli paljonko se painaa enemmän kuin syrjäytetty vesi. Sitten kylmästi Googlaat lukemattomilta sivustoilta ominaispainotaulukon ja katsot mikä metalli täsmää.
ID:666

Re: Mikähän linnunjalka

Viesti Kirjoittaja ID:666 »

Muutamia terävämpiä iskujälkiä olisin näkevinäni. En tiedä sitten....

Kuva

Kuva
Vastaa Viestiin