Osaako joku veikata tai onko tietoa mikähän tämä kivimuodostelma on. Epäsymmetrinen. Mäen päällä meidän rakennustyömaan tontilla. Neljä kiveä näkyy olevan.
XP Deus ja Nokta Rs pinpointter. Vanhin kolikko 2 öre 1573. Puukko historiallisesta ajalta. Pyyntikuopat Kivikaudelta pintalöytönä.
Käykkääpä tutkimassa onko kiviin hakattu numeroita tai peräti kirjaimia!
Kaikille ensiksi tulee mieleen pystykivistä hautapaikat, mutta voi ne olla muitakin!
Rajakivet yleensä oli yksittäisiä kiviä johon hakattiin numero!
Voi olla pistekivet josta eri tilat, siis yhdestä kohdasta jakautuu eri suuntiin, rajankäynnin jälkeen!
Jos on noin niin niihin ei saa koskea, sillä jos ne viedään pois tulee uusi rajankäynti ja rikollinen joutuu maksumieheksi (tuhansa euroja)!
Ottakaa selvää! Paikalliseen rakennusvalvontavirastoon tai mikä se puljut nykyään onkaan!
Tonttinne kartoissa pitäisi näkyä rajat ja merkittävät kohteet!
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Meillä tehtiin lohkomistoimitus ja maanmittari sanoi että rajapyykkejä ei laiteta, kaikki pisteet mitataan GPS:llä. Jos asiakas haluaa rajapyykin, kuten minä, niin maanmittari laittoi sen ja minä maksoin erikseen.
Minun vanhoissa rajoissa on juuri tuollaisia 5-kivisiä rajapyykkejä, joissa keskellä on rajapyykin numero.
Toinen linja kulki mutkittelevan tien varressa. Maamittari käveli tien keskiviivaa GPS:n kanssa ja karttaan ilmestyi tien varteen mutkitteleva rajaviiva.
Jos ilmakuvaus on tehty noin 20-vuoden sisällä, niin maanmittari ilmoittaa rajapyykkien koordinaatit jolloin rajapyykkien fyysisestä sijainnista ei ole väliä.
Nykytekniikka on ihmeellistä.
Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa
ne hämmästyttää kummastuttaa
pientä kulkijaa