Helteisen rinnepellon löydöt tältä päivältä: Vanhin kolikko on 1600-luvulta.
Leijonakin oli joskus kadonnut maan alle, mutta Leijona vapautti sen taas ihmisten ilmoille
Olen joskus löytänyt lähes samanlaisen.
Takaa.
Katkelma jostakin.
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Mikähän tuon leijonan käyttötarkoitus on ollut. Onko se vyönsolki, valjaiden tai satulan koriste vai mikä?
-TAZ-
Kiitos kaikille
En ole varma tuon käyttötarkoituksesta, mutta voisin kuvitella samaa, että olisi ehkä juuri valjaista tai satulasta.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Minäkin löysin äsken leijonan. Ei tosin ole yhtä hieno kuin Leijonan leijona. Olin ilta-ajelulla ja kävin kuuntelemassa yhtä metsää ja sieltä se löytyi. Samalla löytyi suhteellisen pahasti haavoittunut tinasotila.
Onnittelut löydöistä. Noita leijoniahan on vaikka missä kiinni. Muistaakseni olen nähnyt niitä jalallisten koristeellisten vanhojen uurnien/kulhojen kyljissä. Varmasti on osa "hevoshärpäkkeinäkin..."
Kulunut GM3,
ACE250 ja puhki kaluttu Pro-Pointer
Öhkömönkijä kirjoitti:Onnittelut löydöistä. Noita leijoniahan on vaikka missä kiinni. Muistaakseni olen nähnyt niitä jalallisten koristeellisten vanhojen uurnien/kulhojen kyljissä. Varmasti on osa "hevoshärpäkkeinäkin..."
Kyllä niitä on ollut myös ruukuissa, mutta niissä on yleensä kiinni nostokahvat.
Tämän takaosassa on ollut taivutetut kiinnikkeet, joten voisi kuvitella olleen nahkassa kiinni
Topi Salko kirjoitti:Minäkin löysin äsken leijonan. Ei tosin ole yhtä hieno kuin Leijonan leijona. Olin ilta-ajelulla ja kävin kuuntelemassa yhtä metsää ja sieltä se löytyi. Samalla löytyi suhteellisen pahasti haavoittunut tinasotila.
Tota kun vähän ehostaa niin saat hienon koristeen vaikka johonkin aarrearkkuun!
ZyrTech kirjoitti:
Tota kun vähän ehostaa niin saat hienon koristeen vaikka johonkin aarrearkkuun!
Hyvä idea. Säilytänkin löytämiäni kolikkoja eräänlaisessa aarrearkussa. Taidan ruuvata tuon leijonan siihen vaikka siinä ei oikeasti lukkoa olekaan. Ihan koristeeksi vaan.