Nyt on tämän vuoden kevään ja syksyn aikana löytynyt yhteensä 200 1600-1800-luvun kolikkoa ja 12 niistä on ollut hopeisia
Tiedän miltä se näyttää toiselta puolelta,kun olen tommosta kolikkoa hypistellyt kädessäni,mutta olisin vaan ollut kiinnostunut,missä kunnossa sinun kolikkosi on toiselta puolelta,mutta kuvaa se sitten kun kerkeät.
Mitäs muita kolikkoja tuossa kuvassa oikein on,mikä on vanhin noista?
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Nyt on tämän vuoden kevään ja syksyn aikana löytynyt yhteensä 200 1600-1800-luvun kolikkoa ja 12 niistä on ollut hopeisia
Tiedän miltä se näyttää toiselta puolelta,kun olen tommosta kolikkoa hypistellyt kädessäni,mutta olisin vaan ollut kiinnostunut,missä kunnossa sinun kolikkosi on toiselta puolelta,mutta kuvaa se sitten kun kerkeät.
Mitäs muita kolikkoja tuossa kuvassa oikein on,mikä on vanhin noista?
Hopeakolikko on toiselta puoleltaan niin kulunut, että sen vuosiluvusta hädintuskin saa selvää...kuparikolikot taas ovat niin kuluneita, että klikkaamalla kuvan isommaksi saat niistä enemmän selvää kuin minä itse saan katsellessani niitä livenä
(Pennin kolikko näyttäisi ainakin olevan vuodelta 1881 ja tuo skillinki
ehkä vuodelta 1790)
Fisher F75, Deep Tech Vista Relic, Fisher F70, Golden Mask 3, Tecnetics G2, Garrett ACE 150.
Vanhin metalliesinelöytö Suomesta: Roomalaisaikainen rannerengas