VPAK ?

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Panomies
Metallinetsijä

VPAK ?

Viesti Kirjoittaja Panomies »

Tässä on minun ensimmäinen sormuslöytö.
Sormus on hopeata ja se jopa sopii jopa minun sormeen.....

Löysin sen sormuksen keskellä tätä kartaa.
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kart ... mode=rasta

Sormuksen leimaukset minä ymmärän, mutta toi VPAK ?? ja II ja 4, mitä ne tarkoittavat ??!!??

o/yK = Kultala Oy Ab Helsinki 1925-1971

Kruunu = Suomen tarkastus leima,

813H = Hopean pitoisuusleima

Veneleima = helsingin leima (ei voimassa enään)

B7 = 1955 /vuosileima.
Kuva

Päällys osa pitää vaan liimaa tai juottaa tinalla kiini niin sormus on kuin Uusi !!
Kuva

Mutta !! ei siinä viellä kaikki !!
Muut löydöt olivat 0,20€ 0,05€ ja 0,50€ (jopa 3 kupillista kahvia töissä !!)
ATX, T-2, ACE300i, White's Bullseye TRX, Pistol Probe, Garrett Pro pointer, Lesche Digging Cutting Tool. Fiskars taittolapio, Sniper Spade (ruostumaton) Evolution Extreme Blade (ruostumaton) sand scoop EVROEXCAVATOR-2 v.22 (ruostumaton).
männer
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja männer »

Hieno sormus. Siinähän on Helsingin leima, oisko kaupungin jonkun kisan tai viraston?
Mikäs piippari sulla on käytössä?

Mulla ei toi linkki auennut. Pelittääkö muilla?
Fisher F4
C. Scope CS1MX
Vanhin kolikko: 5mk 1937
joosekoo
Metallinetsijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja joosekoo »

linkki aukesi täällä.
ground search metal dedector,,,, garrett ace 250 ,,,,TODELLA taittuva lapio,,,,,istutus lapio,,,, ja paljon aikaa. ja innostusta....
Panomies
Metallinetsijä

Minulla on ollut kaksi päivää käytössä Garrett ACE 250, ja elämäni ensimmäinen tärppi tuli eilen Munkkivuoren uimarannan metsässä.
Tarkoitan siis sormustärppiä !
Viimeksi muokannut Panomies, 28 Syys 2009, 21:06. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
ATX, T-2, ACE300i, White's Bullseye TRX, Pistol Probe, Garrett Pro pointer, Lesche Digging Cutting Tool. Fiskars taittolapio, Sniper Spade (ruostumaton) Evolution Extreme Blade (ruostumaton) sand scoop EVROEXCAVATOR-2 v.22 (ruostumaton).
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen

Viesti Kirjoittaja Leijona »

Kirjainyhdistelmästä en tiedä tään taivaallista, mutta kuvat ovat loistavat :wink: (mikä kamera?)
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Panomies
Metallinetsijä

Leijona kirjoitti:Kirjainyhdistelmästä en tiedä tään taivaallista, mutta kuvat ovat loistavat :wink: (mikä kamera?)
Olympys SP-565UZ 10.0 megapixel ja Superzoom (sormus kiini linssissä)
Mainio kaukozoomiin ja lähizoomiin ja siitä väliltä, paitsi hämäräissä olosuhteissa, ominaisuudet eivät ole ihan rehelliset.
200 € maksoi minulle, ehtona kauppaan oli, vanhan kamera kauppaan niin hinta väheni 100€
Vein vanhan kamerani sinne kauppaan ja myyjät ihmettelivät "toi silakka toi rikkinäisen kameran vaihtoksi"
Joten he kysyivät pomoltaansa että anetaanko hänelle uuden kamera kahdella sadalla € ?
Joten, seisoen siinä tiskillä, väännin ruumiini erittäin ujoon asentoon ja kallistin päätäni vähän, katsoin vain tiskipöytää ja ,,,,,,häpesin.
JA SE TOIMI :D

Linkki:
http://www.digitalcamerareview.com/defa ... ewsID=3951
Vastaa Viestiin