Huono piippailureissu
Huono piippailureissu
Kävinpä tuossa yhdellä rannalla jolla olen nähnyt jonkun muunkin piippailemassa, mutta ajattelin, että ehkä sielää vielä jotakin on. Edellinen piippailija oli jättänyt rannalle kaikki montut täyttämättä. Sitten kun aloin piippailla ja kun löytöinä oli rautanaulan pätkä ja yksi pullonkorkki tunnin etsinnöillä niin päätinpä lopettaa koko homman ja mennä kotiin. Varsinkin kun huomasin, että Garretissa ei ole kaikki ihan kohdallaan. Laitoin kelan maahan pinpointti pohjaan ja kela ilmaan ja pylväät menee täysille. Mikähän siinä olis vikana kun tekee noin koko ajan ?
Garret ACE 250 - Fiskarssin kenttälapio
Kukahan pösilö on jättänyt kuopat täyttämättä uimarannalla,ei luulisi liikaa vaivaa tuottavan,jos pistää hiekan takaisin kuoppaansa.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)
Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.
Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
11" dd kela.(207,7e)
Vosiko olla syynä, että en ole missään vaiheessa päässyt täysin yhteisymmärrykseen laitteen pinpointtauksen kanssa ? Sitten kun se on sillälailla, että ei varmasti oo lähelläkään mitään metallia ts.ilmassa ja sitä heiluttaa vähän niin se alkaa piippaamaan, aika outoa mun mielestä.Etsijä82 kirjoitti:Kela tai kelan liitin viallinen,muuta en ainakaan minä keksi.
Kukahan pösilö on jättänyt kuopat täyttämättä uimarannalla,ei luulisi liikaa vaivaa tuottavan,jos pistää hiekan takaisin kuoppaansa.
Jaa, en tuntenut tyyppiä, mutta kun käytiin kaverin kanssa rannalla muuten siis ei piippailemassa niin siellähän hän kaiveli menemään
Kuulostaa,että kelan liittimessa tai johdossa olisi jotain häikkää tai sitten ympäristössä on jotain häiriötekijöitä esim. voimajohdot.orion kirjoitti: Vosiko olla syynä, että en ole missään vaiheessa päässyt täysin yhteisymmärrykseen laitteen pinpointtauksen kanssa ? Sitten kun se on sillälailla, että ei varmasti oo lähelläkään mitään metallia ts.ilmassa ja sitä heiluttaa vähän niin se alkaa piippaamaan, aika outoa mun mielestä.
Jaa, en tuntenut tyyppiä, mutta kun käytiin kaverin kanssa rannalla muuten siis ei piippailemassa niin siellähän hän kaiveli menemään
Minä ainakin olisin käynyt opastamassa herraa miten kuopat täytetään kaivamisen jälkeen,koska ei kukaan varmasti halua ruveta väistelemään kenenkään tekemiä kuoppia ihan huvikseen,hölmöä touhua sanon minä.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
11" dd kela.(207,7e)
No pyöräytä se vaikka puun ympärille,he he vitsi vitsinä. Pistä laite takuuseen,niin sillä se varmaan selviää.orion kirjoitti:No en minä kehdannu sille mennä siinä jäkättämään, varsinkaan kun huomasin kuopat vasta kun hän oli lähteny, mutta mitäshän nyt pitäs tehdä tuon garretin kanssa ?
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
11" dd kela.(207,7e)
Ostin käytettynä sen, että ei voi siinä mielessä tehdä mitään ja kun ensinhän pitäs varmistaa etten käytä kuitenkin sitä mitenkään väärinEtsijä82 kirjoitti:No pyöräytä se vaikka puun ympärille,he he vitsi vitsinä. Pistä laite takuuseen,niin sillä se varmaan selviää.orion kirjoitti:No en minä kehdannu sille mennä siinä jäkättämään, varsinkaan kun huomasin kuopat vasta kun hän oli lähteny, mutta mitäshän nyt pitäs tehdä tuon garretin kanssa ?
Mitenkäs sen laitteen herkkyyden kanssa,onko kaapeli kiedotty tukevasti varren ympärille,ettei siitä tulisi virhesignaaleja ja vilkaiseppa liittimiä,että ovatko ne täysin puhtaita liasta/pölystä?orion kirjoitti: Ostin käytettynä sen, että ei voi siinä mielessä tehdä mitään ja kun ensinhän pitäs varmistaa etten käytä kuitenkin sitä mitenkään väärin
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
11" dd kela.(207,7e)
Samaa mahdollista kaapelin tiukempaa kietomista varren ympärille sulle vinkkasin privassa...ainakin lähettämässäsi kuvassa kaapeli näyttää olevan tosi löysällä.Etsijä82 kirjoitti:Mitenkäs sen laitteen herkkyyden kanssa,onko kaapeli kiedotty tukevasti varren ympärille,ettei siitä tulisi virhesignaaleja ja vilkaiseppa liittimiä,että ovatko ne täysin puhtaita liasta/pölystä?orion kirjoitti: Ostin käytettynä sen, että ei voi siinä mielessä tehdä mitään ja kun ensinhän pitäs varmistaa etten käytä kuitenkin sitä mitenkään väärin
GoldenMask 4
Tesoro Vaquero
* Kaikki saa mutta komiat ensin*
Tesoro Vaquero
* Kaikki saa mutta komiat ensin*
Joo meen heti kokeileen sitä, ajattelin vaan, että ei sitä saa riuhtoakaan... Enkä siis ole missään vaiheessa väittänyt, että laitteessa on vikaa, vaan haluaisin ensin tietää kaikki mitä voin tehdä sille että ei vaan oo mun käytöstä kiinni...Akke65 kirjoitti:Samaa mahdollista kaapelin tiukempaa kietomista varren ympärille sulle vinkkasin privassa...ainakin lähettämässäsi kuvassa kaapeli näyttää olevan tosi löysällä.Etsijä82 kirjoitti:Mitenkäs sen laitteen herkkyyden kanssa,onko kaapeli kiedotty tukevasti varren ympärille,ettei siitä tulisi virhesignaaleja ja vilkaiseppa liittimiä,että ovatko ne täysin puhtaita liasta/pölystä?orion kirjoitti: Ostin käytettynä sen, että ei voi siinä mielessä tehdä mitään ja kun ensinhän pitäs varmistaa etten käytä kuitenkin sitä mitenkään väärin
Jätä kelan puoleiseen päähän hieman liikkumavaraa ja teippaa johto tiukasti varteen kiinni silleen,että se johto menee suoraan alavartta pitkin suorana putken myötäisesti ja sitten kiedot johdon yläputken ympärille tiukahkosti ja varmistat yläosassa johdon vaikkapa sähköteipillä.orion kirjoitti: Joo meen heti kokeileen sitä, ajattelin vaan, että ei sitä saa riuhtoakaan... Enkä siis ole missään vaiheessa väittänyt, että laitteessa on vikaa, vaan haluaisin ensin tietää kaikki mitä voin tehdä sille että ei vaan oo mun käytöstä kiinni...
Ainakin tällälailla itselläni kone toimi oikein mainiosti ilma suurempaa tuskastelua.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
11" dd kela.(207,7e)
Kokeilempa tuotakin kohta. Olin siis äsken hetken takapihalöla piippailemassa itikoiden syötävänä. Kiedoin sen sitten kunnolla kiinni siihen varteen. Nyt se ei tehnyt sitä enää, mutta kun olin kaivanut sitten kuopan ja poistanut jonkun metallirasian palan kuopasta kokeilinpa tökätä vielä kelan kuoppaan, ei mitään pinpoint pohjaan ja ilmaan ja taas pylväät meni puoleenväliin.Etsijä82 kirjoitti:Jätä kelan puoleiseen päähän hieman liikkumavaraa ja teippaa johto tiukasti varteen kiinni silleen,että se johto menee suoraan alavartta pitkin suorana putken myötäisesti ja sitten kiedot johdon yläputken ympärille tiukahkosti ja varmistat yläosassa johdon vaikkapa sähköteipillä.orion kirjoitti: Joo meen heti kokeileen sitä, ajattelin vaan, että ei sitä saa riuhtoakaan... Enkä siis ole missään vaiheessa väittänyt, että laitteessa on vikaa, vaan haluaisin ensin tietää kaikki mitä voin tehdä sille että ei vaan oo mun käytöstä kiinni...
Ainakin tällälailla itselläni kone toimi oikein mainiosti ilma suurempaa tuskastelua.
Saattaa "vika" olla enemmän käyttäjäperäinen,kuin laitteesta johtuva. Eihän laitteen tarkoitus ole pinpointata ilmasta yhtään mitään,joten pidä kela maassa vai leijuuko esineet ilmassa tätä nykyä.orion kirjoitti: Kokeilempa tuotakin kohta. Olin siis äsken hetken takapihalöla piippailemassa itikoiden syötävänä. Kiedoin sen sitten kunnolla kiinni siihen varteen. Nyt se ei tehnyt sitä enää, mutta kun olin kaivanut sitten kuopan ja poistanut jonkun metallirasian palan kuopasta kokeilinpa tökätä vielä kelan kuoppaan, ei mitään pinpoint pohjaan ja ilmaan ja taas pylväät meni puoleenväliin.aikas mystistä
Silti tuntuu kohteet löytyvän jotenkin ...
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
11" dd kela.(207,7e)
Näinpä näin, mutta varsinainen ongelma on se että se tuntuu välillä vähän sekoittavan pinpointin tarkkuutta.Etsijä82 kirjoitti:Saattaa "vika" olla enemmän käyttäjäperäinen,kuin laitteesta johtuva,eihän laitteen tarkoitus ole pinpointata ilmasta yhtään mitään,joten pidä kela maassa,eikös.orion kirjoitti: Kokeilempa tuotakin kohta. Olin siis äsken hetken takapihalöla piippailemassa itikoiden syötävänä. Kiedoin sen sitten kunnolla kiinni siihen varteen. Nyt se ei tehnyt sitä enää, mutta kun olin kaivanut sitten kuopan ja poistanut jonkun metallirasian palan kuopasta kokeilinpa tökätä vielä kelan kuoppaan, ei mitään pinpoint pohjaan ja ilmaan ja taas pylväät meni puoleenväliin.aikas mystistä
Silti tuntuu kohteet löytyvän jotenkin ...
Garretissa ei ole muutenkaan kovin ihmeellinen tuo pinpointin tarkkuus,mutta huomioi myös,että märällä hiekalla tarkka pinpointtaaminen on vaikeampaa,kuin esim. nurmikolla. Älä kysy miksi näin on,minä vaan olen niin jostakin lukenut.orion kirjoitti:Näinpä näin, mutta varsinainen ongelma on se että se tuntuu välillä vähän sekoittavan pinpointin tarkkuutta.
Osta pinpointteri laitteen kaveriksi,niin on sitten pinpointtaaminen todella tarkkaa puuhaa.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
11" dd kela.(207,7e)
Niin ja siis tuolla "ilmassa" sanalla tarkoitin lähinnä sitä, että se piippaa metallivapaalla alueella. Välillä on mahdoton pinpointata kun pylväitä on reilusti koko ajan vaikka lakaisisi mistä vaan.Etsijä82 kirjoitti: Saattaa "vika" olla enemmän käyttäjäperäinen,kuin laitteesta johtuva. Eihän laitteen tarkoitus ole pinpointata ilmasta yhtään mitään,joten pidä kela maassa vai leijuuko esineet ilmassa tätä nykyä.
Eihän sitä muuta tarvitse kuin korkea maanmineraalipitoisuus tai sitten jokin muu häiriötekijä,niin kone voi alkaa oikuttelemaan oikein urakalla.orion kirjoitti: Niin ja siis tuolla "ilmassa" sanalla tarkoitin lähinnä sitä, että se piippaa metallivapaalla alueella. Välillä on mahdoton pinpointata kun pylväitä on reilusti koko ajan vaikka lakaisisi mistä vaan.
Muuten oletkos tarkistanut kelan,ettei siellä olisi jotain magneettista maa ainesta tai jotain muuta sellaista moskaa,joka voisi häiriöitä aiheuttaa.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
11" dd kela.(207,7e)
Yhdellä rannalla otin kelasuojuksen pois ja huuhtlin sen ,mutta pitänee kokeilla vielä ihan kunnolla vedellä huuhdella se.Etsijä82 kirjoitti:Eihän sitä muuta tarvitse kuin korkea maanmineraalipitoisuus tai sitten jokin muu häiriötekijä,niin kone voi alkaa oikuttelemaan oikein urakalla.orion kirjoitti: Niin ja siis tuolla "ilmassa" sanalla tarkoitin lähinnä sitä, että se piippaa metallivapaalla alueella. Välillä on mahdoton pinpointata kun pylväitä on reilusti koko ajan vaikka lakaisisi mistä vaan.
Muuten oletkos tarkistanut kelan,ettei siellä olisi jotain magneettista maa ainesta tai jotain muuta sellaista moskaa,joka voisi häiriöitä aiheuttaa.
Mulla myös ACE jonkin verran temppuilee melkein samalla tavalla. Olen huomannut että jos piipparia hiukan ravistaa kun herkkyys on asetettu korkealle niin se piippailee omiaan, sama tapahtuu jos se töksähtää vaikka johonkin varpuun piippailessa. Nyt ongelmaksi on tullut myös se, että laite on alkanut piippaamaan korkeimmalla herkkyydellä jos kelaan osuu jotain esim. aluskasvillisuutta. Eilen testasin korkeimmalla herkkyydellä, että jopa pelkkä käden liike parin sentin päästä kelasta aiheuttaa piippauksen. Ongelmasta kyllä pääsee eroon kun herkkyyttä laskee kaksi pykälää mutta takuukorjaukseen meikäläisen ACE joka tapauksessa lähtee jossain vaiheessa.
On sinulla ihme käsi,kun metallinpaljastin piippaa siitä.ZyrTech kirjoitti: Eilen testasin korkeimmalla herkkyydellä, että jopa pelkkä käden liike parin sentin päästä kelasta aiheuttaa piippauksen. Ongelmasta kyllä pääsee eroon kun herkkyyttä laskee kaksi pykälää mutta takuukorjaukseen meikäläisen ACE joka tapauksessa lähtee jossain vaiheessa.
X-terra 70 tai mitään muutakaan laitetta pysty käyttämään täysillä herkkyyksillä,ettei ne ala sekoilemaan omiaan,joten eihän tuo nyt ole niin ihmeellistä,että garrett alkaa sekoilemaan myös täydellä herkkyydellä,eli maltti on valttia.
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
11" dd kela.(207,7e)
Kokeile kietomalla johto tiukemmin varren ympärille.ZyrTech kirjoitti:Mulla myös ACE jonkin verran temppuilee melkein samalla tavalla. Olen huomannut että jos piipparia hiukan ravistaa kun herkkyys on asetettu korkealle niin se piippailee omiaan, sama tapahtuu jos se töksähtää vaikka johonkin varpuun piippailessa. Nyt ongelmaksi on tullut myös se, että laite on alkanut piippaamaan korkeimmalla herkkyydellä jos kelaan osuu jotain esim. aluskasvillisuutta. Eilen testasin korkeimmalla herkkyydellä, että jopa pelkkä käden liike parin sentin päästä kelasta aiheuttaa piippauksen. Ongelmasta kyllä pääsee eroon kun herkkyyttä laskee kaksi pykälää mutta takuukorjaukseen meikäläisen ACE joka tapauksessa lähtee jossain vaiheessa.
Jos nimittäin on vähänkään löysällä.
Ei johdu piuhasta, on kokeiltu varteen teipattunakin ja silti on ihan yhtä yliherkkä. Sinänsä ongelma ei ole vakava koska se kuitenkin toimii ihan hyvin lukuun ottamatta korkealla herkkyydellä mutta se että kela on kosketusarka on häiritsevää. Täytyy ottaa syksymmällä yhteyttä villen kelloon ja kysäistä mitä mieltä ne on.
Sullako sama vika ? Kokeilin muuten sitä teippaamista ja se auttoi vähäsen, mutta ei täysin.ZyrTech kirjoitti:Ei johdu piuhasta, on kokeiltu varteen teipattunakin ja silti on ihan yhtä yliherkkä. Sinänsä ongelma ei ole vakava koska se kuitenkin toimii ihan hyvin lukuun ottamatta korkealla herkkyydellä mutta se että kela on kosketusarka on häiritsevää. Täytyy ottaa syksymmällä yhteyttä villen kelloon ja kysäistä mitä mieltä ne on.