Hietsu jälleen

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
McSeeker
Raavas Tonkija

Hietsu jälleen

Viesti Kirjoittaja McSeeker »

Ajattelin lähteä täsmäiskulle hietsuun jo aamulla viiden aikaan. Aika järkyttävään kuntoon ranta jää juhlijoiden jäljiltä :( Ihan kun kaatopaikalle olisi kävellyt... Ja ihmiset siellä iloisesti kävelee paljain jaloin vaikka rikkinäisiä skumppapulloja on joka paikassa :shock: Suosittelen vähän varovaisuutta kun sinne menette uimaan :)

Kuvaa ei löydöistä ole kun tuli ne jo sekoitettua aiempiin löytöihin mutta aika perus settiä oli:

Noin 10 euroa kolikoita, muutamia 10 pennisiä, pullonavaajia sekä erilaisten korujen jäänteitä :) Yksi sälli tuli juttelemaan ja sanoi löytäneensä jo 3 lompakkoa ja 5 käsilaukkua, aika hyvin jos paikkaansa pitää... Totesin kaverille että enpä minä niitä keräilekkään :)

Tyttö tuli kello kourassa juttelemaan ja kyseli että mitähän tälle kellolle pitäis tehdä, kun hän oli sen juuri löytänyt hiekasta ( luuli että olin joku kaupungin työntekijä :) ). Sanoin että hyvä löytö, saitpa kellon. Kellossa oli kuitenkin kaiverrus, mahdollisesti löytää jopa omistajansa.

Tällä kelillä kyllä toivoisi että kuulokkeet olisivat ilmastoidut :D Nappikuulokkeita pitäis varmaan kokeilla joskus, tavalliset napit lienee vähän vaikeat kun piipparia pitää laskea maahankin joskus...
X-terra 70 + Excalibur II 8" Detector Pro Jolly Rogers kuulokkeet.

Piippailuvideoita
Mc_Mursu
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Mc_Mursu »

Hyvin on löytynyt.

Ajelitko siis Lohjalta Helsinkiin rantakeikkaa varten? :?
Garrett AT Pro + 4.5" Super Sniper
Garrett Pro-Pointer
Lesche 85 & MursuScoop 2.0
Etsijä82
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Etsijä82 »

Nuo garretin peruskuulokkeet ovat ainakin toimineet hyvin kuumalla säällä,tosin harmittavasti ne eivät auta muuhun hikoilemiseen yhtään. :lol:
Xp Deus.
11" dd kela.(207,7e)
Golden mask 5+ 9x10 kelalla.(374,55e)

Vanhin kolikko: Gotlantilainen skilling vuodelta 1523.
Vanhin metalliesine: kammanpuolikas 800-1250 luvulta.

Top 60 kolikot: 25 penniä 1871 ja 25 penniä 1867.
McSeeker
Raavas Tonkija

Mc_Mursu kirjoitti:Hyvin on löytynyt.

Ajelitko siis Lohjalta Helsinkiin rantakeikkaa varten? :?
Joo, välillä kiva käydä tutkimassa muuallakin :)

Piippailuvideoita
orion
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja orion »

Löytykö pullonkorkkeja miljoona ??
Garret ACE 250 - Fiskarssin kenttälapio

orion kirjoitti:Löytykö pullonkorkkeja miljoona ??
Ei oikeastaan. Roskaa loppujenlopuksi aika vähän. Pahimpia ne alumiiniset viini/viinapullojen korkit.

Se on jännä että kun ostin x-terran, kaivoin yleensä kaikki kaljapullojen korkit jostain kumman syystä ( hyvää signaalia.. ). Mulla oli vakiona 18.75KHz kela, olisko johtunu siitä?? Nyt mulla on käytössä se ns vakio 7.5KHz kela ja pattern 1:sellä laite hylkää lähes poikkeuksetta nuo korkit. Aika outoa sanon ma :)

Yleensä touhotan menemään vaan enkä malta opetella että mitkä signaalit kannattaa jättää kaivamatta, mutta nyt olen alkanyt opetella noita. Säästää selkää aika paljon kun ei kaiva jokaista tölkin repäisylenkkiä ylös :) Totesin sen että ainakin mulla tölkin lenksu antaa signaalin joka vaihtelee 12-14 välillä ja ääni on yleensä lenksun reikien takia katkonainen ( ja selkeästi ). Noista ei oikein voinut erehtyä, testasin varmaan 10 kertaa ja joka kerta oli lenksu kauhassa kun katsoin :)

Piippailuvideoita
Vastaa Viestiin