Vasemmassa alanurkassa oleva solki on yllättävän iso.
Tämä on lyijyä ja näkyy jotakin kuviota.
On selvästi leikattu.
Sivussakin on juovat.
Veljen yhden reissun löydöt.
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Ei ole linkkari. On hevosvaljaitten kulutusosa. Siinä on toisella puolella kaksi kiinnitystappia.
Tuolla pellolla on taas AIV kasvanut niin pitkäksi, että täytyy jatkaa syksymmällä.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Nämä löytämäni rinkulat ovat umpikuparia/pronssia.
Olen löytänyt kymmeniä, jos ei satoja rinkuloita, eikä yksikään ole ollut ontto, saatikka lankaa sisällä.
Tuo Sinun löytämäsi on kyllä erikoinen. Mikähän käyttötarkoitus tuolla on
Mä olen myös löytänyt tuollaisen pellistä väännetyn onton "reiän". En nyt muista oliko siinä sauma sisä- vai ulkokaarella mutta jotenkin mulla on sellainen mielikuva, että tuomitsin sen ikkunaverhon kiinnitysrenkaaksi.
t. patti
Fisher F5
Excalibur 2
GM3
- Gold found is four times as sweet as gold bought