Nappi ilta

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
teksako
Kunniajäsen

Nappi ilta

Viesti Kirjoittaja teksako »

Tänä iltana ei sitten tahtonut löytyä muuta kuin nappeja,sormustin oli kiva yllätys ja tuo kymmenpenninen ,tuollasta mulla ei vielä ole ollutkaan.
Kuva

Kuva

Kuva
appenzell
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja appenzell »

mä olen aina tykännyt napeista, en tiedä miksi. tuo sormustin on aika erikoinen, hyvässä kunnossakin on!

onko kymmenenpennisessä ollut alun perinkin reikää, vai onko se lisätty myöhemmin? näyttää kyllä originaalilta, taitaa olla aivan keskellä kolikkoa..
Tri Tuonela
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja Tri Tuonela »

appenzell Lähetetty: Su Hei 17, 2011 9:18 pm
mä olen aina tykännyt napeista, en tiedä miksi. tuo sormustin on aika erikoinen, hyvässä kunnossakin on!

onko kymmenenpennisessä ollut alun perinkin reikää, vai onko se lisätty myöhemmin? näyttää kyllä originaalilta, taitaa olla aivan keskellä kolikkoa..
Kyllä alun perin on reikä ollut. Sotavuosien juttuja:
http://www.kolikot.com/markat/10p
appenzell
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja appenzell »

Tri Tuonela kirjoitti:
appenzell Lähetetty: Su Hei 17, 2011 9:18 pm

Kyllä alun perin on reikä ollut. Sotavuosien juttuja:
http://www.kolikot.com/markat/10p
kiitos infosta!
Keseppa
Kunniajäsen

Re: Nappi ilta

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

teksako kirjoitti:Tänä iltana ei sitten tahtonut löytyä muuta kuin nappeja,sormustin oli kiva yllätys ja tuo kymmenpenninen ,tuollasta mulla ei vielä ole ollutkaan.
Kuva

Kuva

Kuva
Hieno kasa sormuksia. Itsekkin tykkään sormuksista kun ne kertoo oikeestaan enemmän menneestä elämästä kuin kolikot. Muutenkin näyttää mukavilta löydöiltä. Tuo ekan kuvan esine, oikealla ylhäällä on mukava. Taitaa olla pureskeltu lyijynpala :D Jotku pureskeli sitä kuin purkkaa ennen.
teksako
Kunniajäsen

Onko näin ? kyllähän se aika kovaa purkkaa on.Tosin kyllä tossa köntissä sellasia hampaan jälkiä on.
teksako
Kunniajäsen

Kuva

Kuva
Keseppa
Kunniajäsen

Viesti Kirjoittaja Keseppa »

Itse olen löytänyt pari pureskeltua lyijypalaa. Toinen niistä oli luoti. Ameriikasa ne löytää noita pureskeltuja luoteja aika useinki. Ovat jopa ihan keräilykamaa siellä. Mikäpä ei olis :lol:
Vastaa Viestiin