Ennen sadetta.

Olipa löytämäsi aarre sitten pieni tai suuri, nappi tai kolikko, tämä on paikka missä voit siitä kertoa mahdollisen kuvan kera.
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen

Ennen sadetta.

Viesti Kirjoittaja Leijona »

Olin tänään pellolla, jota on tullut tutkittua enemmän kuin riittävästi ja eihän sieltä oikeastaan mitään löytynytkään. Siirryinkin siitä sitten pellon viereiseen metsään ja ei aikaakaan, kun nousi esiin tuo vaatteen hakasta muistuttava esine.
Melko nopeassa tahdissa löytyi kolme kolikkoakin, mutta vesisade keskeytti puuhat siihen paikkaan, joten tässä nämä tämän illan löydöt:

Kuva
Sulake ei taida olla viimeisintä mallia.

Kuva
Onkohan tämä vaatteen hakanen. Näyttää vanhalta.

Kuva
Sama takaa.

Kuva

Kuva

Kuva
Illan vanhin kolikko. 1/6 Öre 1672
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
sylom
Metallinetsijä

Viesti Kirjoittaja sylom »

Ei ollut taaskaan hukkareissu. Itse törmäsin myös viikonloppuna tuollaiseen sulakkeeseen ja vähän aikaa mietin, että mikä se tuokin on.... Sellaisen teorian kuulin kaikenlaiseen pellosta löytyvään kamaan, että varsinkin ennen on lieteallasta voitu käyttää ns.tunkiona ja sitäkautta sitten tavara löytänyt tiensä peltoon.
Golden Mask 3
Garrett pro pointer
Fiskars kenttälapio
Leijona
Kunniajäsen/Mestari/Vuoden foorumilainen

Viesti Kirjoittaja Leijona »

sylom kirjoitti: Sellaisen teorian kuulin kaikenlaiseen pellosta löytyvään kamaan, että varsinkin ennen on lieteallasta voitu käyttää ns.tunkiona ja sitäkautta sitten tavara löytänyt tiensä peltoon.
Olen kuullut samaa ja siksipä pelloissa onkin valtavasti esim. tupakka-askien alumiinipapereita, posliiniesineiden paloja yms. roinaa.
XP DĒUS. Varakoneena XP GoldMAXX Power V4+WS1+ muuta tarvittavaa.
Vanhin esinelöytö Suomesta: Vyönsoljen katkelma 550-800 jKr Nappisolki v. 600 jKr. Vanhin kolikko Suomesta: Dirhem Viikinkiajalta v.942-950 jKr.
Vastaa Viestiin